Välkommen!!!

Elever och föräldrar hälsas välkomna till klass 6a Vialundskolan i Kumla.









måndag 12 september 2011

Svenska

Min favoritplats
En av mina favoritplatser är en fiskeälv i Norge som heter Årgårdsälven. Där fiskar man flugfiske. Man fiskar lax och havsöring.
Det tar ofta 11 timmar att åka dit (bil). Från början bodde man på hotell, typ några kilometer från älven. Men för 4 år sedan så byggdes stugor, nu bor man 100 meter från älven.
Det luktar inget speciellt.
När man bor där låter det så fridfullt.
Den skönaste känslan är när man kastar ut ett perfekt kast, börjar dra in lite lina och sedan PANG!!!! Det är hugg. Det är en riktig skön känsla.
/Malcolm

Min favoritplats

Min favoritplats är nog mitt rum!!! Där kan man sova, spela tv-spel och ha det gött!!!
Det luktar gött där!
Jag hör tv-spelet!!
Jag känner min säng!!!

ANTON ANDERSSON

Min favorit plats

Min favorit plats är i Afghanistan. Jag har varit där förut för 3 år sen ungefär
men jag saknar min släkt och vill gärna hälsa på igen!
Arezo

Min favoplats är min sommarstuga för man kan träffa släktingar.

Linneus

Paradiset!
Min favoritplats var min morfars sommarstuga uppe i Härnösand. Där var vi enda sen jag låg i mammas mage, till typ att jag var kanske 9-10 år. Han hade egen brygga, strand, en badtunna och massa mer härliga saker. Men nu har han sålt stugan. Och min favoritplats nu är min säng i våran husvagn. Där har jag typ två och en halv decimeter från näsan till taket och det är jätte mysigt!

Elin.W

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar