Välkommen!!!

Elever och föräldrar hälsas välkomna till klass 6a Vialundskolan i Kumla.









lördag 10 september 2011

Svenska





Klassen har jobbat med kroppsuttryck. Anton ställde välvilligt upp och blev avritad. Till den avritade kroppen knöt vi alla kroppsuttryck vi kom på.

Här kommer meningar som klassen skapat.
Lägg benen på ryggen sa en arg gubbe till en ungdom.

En gubbe som körde paintboll hade huvdet på skaft.

En lärare såg en elev komma försent och såg mellan fingrarna.
Linneus

Hans la näsan i blöt när några pratade.

Amanda hade skinn på näsan när två pojkar bråkade.
Elin och Amanda

''Vad har du i fickan?'' ''Lägg inte näsan i blöt''.

Usin Bolt la bena på ryggen och slog världsrekord.

''Vem har slagits?'' frågade rektorn. ''Det var jag'', sa en elev. Då tyckte rektorn att eleven hade skinn på näsan.
Malcolm

Jag såg en pojke som hade tummen mitt i handen.

Jag såg en flicka som hade ett hjärta av guld.

Jag såg en pojke som la benet på rygg.
Hannah

Han blev rädd och la benen på ryggen.

Han kom försent men chefen såg mellan fingrarna.

Va håller du på med? -Lägg inte näsan i blöt.
Josefine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar