Välkommen!!!

Elever och föräldrar hälsas välkomna till klass 6a Vialundskolan i Kumla.









tisdag 7 februari 2012

Norrut igen...

Tjenare alla monsterdiggare ;)

Nu har jag dragit till Sundsvall en sväng :)
(här blir jag nog kvar ett tag för jag har det så grymt bra)

I söndags fick jag åka tåg med en supertrevlig tjej...öhhh, tant???... hon heter Elisabet och jobbar som servicevärld åt SJ:ab.
Hon såg att jag låg å slappade på en lampa å undrade vad jag gjorde där... så jag sa som det var, att ni tyckte jag kunde få lite semester för att ni var så busiga, hehe ;)

Sagt o gjort, jag fick åka i 1:a klass, men d fanns bara kaffe o te där, så jag klagade... -å då fixade tanten choklad till BARA MIG!!! (är man KIGNG eller??? )

Vet ni hur fort SJ2000 får gå???? 200 km i timmen!!!
-coolt va?????
(Så fort får man inte ens köra med bilarna efter vägen på sommaren, det är max hastighet efter vägarna på 110 km/h.)

Väl framme i Sundsvall så frågade Elisabet om jag ville följa med hem på en kvällsmacka, så klart jag hakade på :D
(vad jag inte visste var att hon har två barn... en tjej på 6 år och en kille på 4,5 år....)

Ni ska veta vem som vart poppis där hemma hos dom, hehe,
-Jepp, -jag :D

Maya som tjejen heter tog kommandot över lillebror Victor, så det var hos henne jag fick sova.
Men innan det var "natti natti" fick jag bli matad på sängen, ...nice ;)
(tror dock det var samma grejjer som dockorna blir matade med...hmmm, -ocoolt)
Skaplig säng, typ 120 cm bred, det vet ni väl hur brett det är va?

I dag tisdag fick jag följa med Maya på förskoleklassen hon går i....

Tror deras fröken skulle skriva vad vi gjort där....

Nu ska vi käka o sen på brottning :D

Ha det gott.
//Sture

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar